آموزشگاه زخمه

آموزشگاه موسیقی زخمه

آموزشگاه زخمه

آموزشگاه موسیقی زخمه

موسس این آموزشگاه که سابقه ی طولانی در مدیریت مواسسات آموزش موسیقی دارد بعد از چندین بار تجربه ی مدیریت آموزشگاه ، امروز توانسته است تمامی تجربه ی خود و همکاران خود را در این آموزشگاه جمع کند.تجربه ی مدیریت این آموزشگاه به سال های قبل از 70 به آموزشگاه داروک بر میگردد همچنین اساتید این آموزگاه با پشت سر گذاشتن ده ها کنسرت و ظبط امروز به اساتیدی پخته و کارآمد تبدیل شده اند

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۸ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

برای شناخت ساز بد و خوب یا با کیفیت و بی کیفیت نیاز به آشنایی به موسیقی هست و فرد یابد آموزش موسیقی ساز مورد نظر رو دیده باشه تا بتونه کیفیت صدا رو تشخیص بده و از طرفی هم نیاز به دانش در زمینه چوب و انواع چوت درخت ها هست تا بشه نوع بدنه و سطح کیفی و مقاوت ساز رو سنجید.البته این مطلب به شما اینو یاد میده که چطوری ساز تنبک رو مورد ارزیابی قرار بدید.

انواع جنس چوب

ساز های چوبی معمولا از چوب های توت،گردو،ون،سنجد،کاج،چنار و...ساخته میشن که هر کدام از اینها خود دارای گونه های مختلفی از نظر بافت و رگه چوب میشود.عواملی مثل کم آب بودن و پر آب بودن منطقه روی رگه های چوب تاثیر میزاره.

چگونگی ارزیابی کاسه ی ساز

برای ساز های ایرانی معمولا قسمت کاسه ی ساز رو از چوت توت میسازن چون این چوب به صدا یک زنگ خاص که برند موسیقی ایرانی هستنش رو میده.و دسته ساز رو از چوب گردو میسازن.البته سنتور کلا از چوب گردو ساخته میشود.البته سازندگان امروزه برای ساخت ساز از چوب های مختلف استفاده میکنند که بگیر نگیر داره.

پیشنهاد نهایی ما اینکه چون نیاز به بررسی دقیق دارید برای خرید ساز بهتره که به مدرس یا کار شناس رجوع کنید.

حالا به طور مثال ساز تار خوب این ویژگی هارو دار:


ادامه مطلب

  • آموزشگاه زخمه
  • ۰
  • ۰

یکی از مسائلی که اگه بهش توجه نشه ممکنه صدمات جبران نا پذیری و اساسی به هنرجو و استعداد های فرد بزنه آموزشگاه موسیقی ضعیف است.بار ها شده که افزاد کلاس موسیقی حضوری و آموزشگاه موسیقی لاکچری رفتن ولی تنها چیزی که نسیبشون شده هزینه های بالا و اساتیدی بوده که بهشون به چشم کیف پول نگاه میکردن.یه معیاری برای ارزیابی رستوران ها هست که میکه رستورانی که هزینه ی اجارش کمتره غذای بهتری داره.البته این درباره همه حالت ها صدق نمیکنه ولی ... .یه آموزشگاه موسیقی پیدا میکنید که هزینه های اضافی و جانبی داره و پولی که باید بده استاد رو میده برای در و دیوار هزینه میکنه...خوب ناچار باید از استاد ارزون قیمت توی آموزشگاه موسیقیش استفاده کنه.

نکته ی مهم بعدی نگاه به قدمت آموزشگاه هست.آموزشگاه های قدیمی خوب اعتبار زیادتری دارن و نمیان خودشونو رو خراب کنن

مسئله ی بعدی درجهی کیفی آموزشگاه موسیقی در ارشاد و اماکن است.حتما برید تحقیق کنید ببینید آموزشگاه تونسته درجه کیفیشو بالا ببره یا اونو حفظ کنه.

متد های آموزشی و اساتید خوب.نکته ی مهمیه که ببینید آموزشگاه موسیقی از چه متدی برای آموزش استفاده میکنه.گروه نوازی و کنسرت آموزشی برگذار میکنه?دوره های کاربردی هست?اساتید چند سال سابقه کار دارن?! البته برای ارزیابی اساتید حتما و حتما مقاله یی با همین نام توی سایت گذاشتیم رو مطالعه کنید.خلاصه اینکه آموزشگاه موسیقی علاوه بر فان بودن باید بتونه مطالب آموزنده و فضای آرامش بخشی رو به فرد القا کنه.

ساختمان خوب و آروم.این هم نکته ی مهمیه که تشنج داخل ساختمان نباشد و محیط دوستانه باشه.دوربین داخل واحد حتما فعال باشه،این نشان دهنده ی اهمیت به حقوق مشتری است که همه چیز عین واقعیت ضبط بشه.

خدمات مربوط به ساز...خیلی مهمه که استاد آموزشگاه موسیقی فقط به فکر آب کردن ساز های خودشون نباشن و به فرد یه سازی رو پیشنهاد بدن که واقعا خوب باشه و به قول معروف برای خونشونم از همون ساز ببرن..!!D:


ادامه مطلب

  • آموزشگاه زخمه
  • ۰
  • ۰

ردیف چیست؟

همانطور که از معنای آن بر می آید یعنی پشت سر هم بودن ومرتب بودن.ازآنجایی که در زمانهای گذشته قبل از علی اکبر خان فراهانی موسیقی ما بصورت مقامی بوده یا به عبارتی تیکه تیکه بوده برای هر روز یک لحن و آهنگ وجود داشته و علی اکبرخان بخش ها و تیکه های همجنس رو با هم در یک قالب قرار داد تا با هم تجمیع شوند و نام دستگاه به آن ها داد.خوب الان گفتیم که موسیقی تیکه تیکه بوده پس بنابراین وقتی این تیکه ها کنار هم قرار گرفتن باز هم طیف های مختلفی وجود داشته داخل هر دستگاه.اینجا هستش که مفهوم گوشه پیدا میشه.هر دستگاه تیکه ها و گوشه های مستقل یا وابسته داره و از یک جنس داره.
از نظر کلیات موسیقی ما دو جور ردیف داریم:
1-ردیف میرزا عبدالله 2-ردیف میرزا حسینقلی.
طبق نظر کارشناسان ردیف میرزاعبدلله برای سه تار است و ردیف میرزا حسینقلی برای تار.البته برای ساز های دیگه هم کاربرد داره.ولی بباید برای هر سازی با ویژگی های اون ساز متناسب شود.

ردیف به روایت....

اکنون بیشتر از ردیف میرزا عبدلله استفاده میشود که از زمان قاجار نوازندگان مختلفی اون رو اجرا کردن.مثل فخام الدوله،برومند،علیزاده که همگی دریف میرزا عبدلله است به روایت نوازندگان مختلف.
لازم به ذکر است که برخی نوازندگاه که خلاقیت بیشتری داشته اند و ذاتا افراد هنرمند و موزیسین بوده اند مثل صبا و علی اکبرخان شهنازی خود دارای ردیف جداگانه هستند که در واقع رساله و برداشت این افراد از موسیقی طی چندین سال نوازندگی است.این آموزه ها از درک شخصی آنان سرچشمه گرفته که بسیار ارزشمند میباشد.


ادامه مطلب

  • آموزشگاه زخمه
  • ۰
  • ۰

سلام دوستان..در چه حالید...؟حوصله ی مطالعه ی یه مقاله ی آموزشی موسیقی دیگه رو دارید یا نه؟یه مقاله ی فوق العاده درباره کلیات موسیقی؟ خوب بزارید امروز براتون کلیات موسیقی رو خیلی روون توضیح بدیم.تا هر جا میرید یه کسی حرفای قلمه سلمبه میزنه تحت تاثیر قرار نگیرید..

میزان چیست؟

به جمله ی موسیقیایی کهه از نظر زمانی با بقیه ی جملات آهنگ برابری داره رو میگن میزان.میزان ها قابل شمارش هستن... یعنی چی؟ مثلا تا حالا شنیدین فلان آهنگ شیش و هشته ...یعنی شیش تا چنگ تو هر میزان به کار رفته.کی که میخوا د آموزش موسیقی ببینه و کلیات موسیقی رو بلد باشه اولین مسئه تعریفه میزانه.
هر میزان مثل جملات فارسی از حروف تشکیل شده درموسیقی به حروف میگن نت..مثل نت چنگ...نت دولا چنگ و ....پس با مفهوم میزان و نت آشنا شدید.

ریتم و ملودی چیست؟

ریتم و ملودی که موقع صحبت از آموزش موسیقی در کنار هم میان، مثل طلق و شیرازه میمون.یعنی چی؟یعنی شما ملودی رو میشنوی که داخلش 5 تا یا 6 تا ساز دارن همنوازی میکنن بدون اینکه آهنگ خراب بشه یا کسی تند و کند بشه.قضیه چیه؟یه شیرازه یی هست که این طلقا و ورقه ها برن توش دیگه؟به این شیرازه میگن ریتم.همه ساز ها دارن روی یه ریتمو گوش به فرمان سر ضرب های ساز کوبه یی هستن.یه جورایی طلق ها به شیرازه وصلن.

ریا یادگیری موسیقی یه صورت کاربری سعی کنید دنبال آموزشگاه موسیقی باشید که کلاس های گروه نوازی برر گذار میکنه تا بتونید گروه نوازی رو آموزش ببینید تا دقیقا این قضیه ی ریتم و ملودی رو توی کلیات موسیقی درک و لمس کنید.


ادامه مطلب

  • آموزشگاه زخمه